Saturday, November 3, 2012

Tak Sabar Pulak.

Tarikh 16/11 dah xlama dah.ish ! xsabar pulak nak menanti tarikh ni.tapi sbb ape aku pulak yg excited giler3 nie.Bukan aku pon yg nak tutttttttt....Sebenarnya akak aku yg no 3 dari 4 adik beradik nak bertunang.ngeeeee,,haruslhaaaa kan aku yg xsabar2 sbb dah lama kitorang 1 family nie xbuat majlis cmni.maklum jelaaa kan time akak aku yg sulong aritu dah berkurun lamanya.Masa akak aku yg sulong kawen aku darjah 1.kecik kan time tuh.hahaha..yg ni pulak time aku dok poli,umur 22thn.aiyaaaaa...Abang aku yg no 2 dari 4 beradik xkahwin2 lg skrg dia sambung blaja,so lambat lg lhaaa aku nak beriparkan kakak ipar.sabor jelaaaa kan.

Ermm,sebenarnya akak aku nak tunang bulan 12 nie.tak silap aku tarikh 17/12.p aku sekeras2nya cakap tolong buat majlis tunang time aku ada kt rumah.sbb 7/12 aku dah otw p Jitra.so,tup2 akak aku tangguhkan lg pertunangan ni pada 24/12.lagi lewat dr tarikh sebenar.Pastu dapat berita yg sepupu aku nak kahwin time tuh.so,terpaksa tangguh lg.Nak buat mcm mana kan.So,kami semua bermesyuarat ahli2 family aku yg nak buat awal dari tarikh tersebut.

Jadi majlis pertunangan nie berlangsung pada tarikh 16/11/2012 di kediaman Abah saya Kg Kok Pasir,Tumpat.Jup2 aku belum perkenalkan lg nama akak n bakal tunang & bakal abang ipar aku.Nama akak aku FADZLINA & nama bakal tunang dia MOHD AL SYUK. Nak d ceritakan bakal "Abg Chik nie orangnya nun jauh disana.Beliau tinggal kt Tangkak Johor Bharu.Jauh kan KELANTAN - JOHOR plak tuh.aiyaaaa.

Abah selalu ckp "abah xkisah anak2 abah pilih org jauh ka dekat ka,yg penting anak2 abah sayang dekat isteri n suami".Umie pulak mmg xkisah sbb dia dah betoi2 excited nak dapat menantu.Kakak aku yg sulong pulak excited beli barang2 hantaran tunang.membazir jaaaaa !!! yg pastinya anak2 buah aku yg comel tak sabar nak ada pak sedare.wahhh !!! meriah lhaaa nanti kan.

Haaaa,,sebenarnya kawan akak aku ni adik kpd Abg Syuk.Dia yg perkenalkan.Hihihii..klakor kan ! xpe dah mmg serasi bersama daaa..Akak aku seorang Nurse kt Hospital Ampang,manakala Abg Syuk ni just Exsekutive Kilang kt Shah Alam jaaa..Yang buat kami 1 family risau pandangan org sekeliling.Masalah perkerjaan Abg Syuk sekarang ! Tapi beliau kelulusan degree dlm bidang jurubahasa kt Uitm Shah Alam.Akak aku diplomaaa jeee dlm nursing.Tapi biaselhaaa kan pak sedare n mak sedare , org kampung mesti akan mengata punya lah ! sbb diorg xda hotak.Insyaallah Abg Syuk akan pergi interview utk "Inspektor Polis" kt IPD BUKIT AMAN 7/11 nie.harap2 dapat ! INSYAALLAH....so,doa2 kanlhaa supaya cepat2 diorang nai pelamin.nanti boleh aku plak yang naik pelamin tu nanti.wah !!!ye2 jerk.



Kak Chik dengan Konkon beliau WUX 4704


WUX 4704 & WVL 7194
Kak Chik & Abg Syuk


Abg Syuk dengan Konkon Kak Chik.

SEKIAN..............

No comments:

Post a Comment

Awak comel,so tinggalkan komen di sini okey sayang ~